fredag, december 03, 2004

En annan slags fredag

Den här fredagen är inte likadan som vanliga fredagar. Sitter på vårt kontor i Hannover som ska flytta över helgen. Som IT-nisse är det mycket som läggs på mig, bl a att städa ur förra IT-nissens kontor. Har packat 15 flyttlådor, 12 med skräp och 3 som ska med till nya kontoret. Nu sitter jag och väntar på att Internetlinan ska kapas så jag får börja packa ihop serverrummet. Sen bär det av till nya kontoret där fredagskvällen kommer att ägnas åt brandväggskonfigurering. Resten av helgen går åt till att koppla in alla kablar, servrar, skrivare och annat "IT-relaterat". Kan nästan slå vad om att jag får koppla in kaffebryggaren också. Så den här helgen känns inte alls lika lång som helger brukar vara. Varenda minut är schemalagd och det kommer att bli många timmars jobb. Har alltså tillbringat min sista natt någonsin på Apart Hotel i Sehnde. Det är ett hotell som inte lämnar någon oberörd. Jag skulle inte rekommendera det till någon, men det råder visst delade meningar om det.

1 kommentar:

Ted Taikon sa...

5 tummar upp för Apart hotell? Fy fan, antingen är Peter Lademann dum i huvudet eller så gillar han sunkiga hotell mitt ute i ingenstans.