torsdag, juni 30, 2005

Sommar, sommar, Sommar!!!

Tänk så lite det behövs för att man som nordbo helt ska gå i spinn och förlora sig helt i sommarplaneringen. För mig räckte det med sol på midsommarafton för att tappa motivationen helt för att jobba. Men det är ändå en stund kvar till semester så nu gäller det att införskaffa sommarens "gadgets" och övriga prylar som krävs inför de fem semesterveckorna. Några inköp har redan gjorts, ett nytt kastspö, modell ultralätt, kommer att passa utmärkt i den buskiga och trånga tämnarån där stugan ligger. Nya drag, tafsar, flöten och krokar kommer säkert att fyllas på kontinueligt under sommaren.

Kvar att köpa:
Ny grill. Hät har jag beslutsångest. Vill ha en stor grill. Det blir ofta mycket folk i stugan och alla ska kunna grilla samtidigt. Första planen var en färdig murgrill som jag skulle mura upp själv men de är för små. Sen är jag dessutom helt såld på barbequegrillning med lock och det går inte ihop med den storleken jag vill ha. Ett krav är dessutom att man ska kunna elda med ved i den. Absolut ingen gasgrill. Mest troligt just nu är två grillar. En klotgrill med lock och en grilltunna modell avkapat oljefat.

Kompaktstereo till stugan. Även här har jag beslutsångest. MP3 funktion, line in och bra ljud samt inte för dyr är kraven. www.netonnet.se ligger bra till men det går ju inte att provlyssna.

Parasoll. Inte lika svårt, gärna ett med vev.

Solstolar. Ska inte heller vara så svårt. I trä ska de vara, det jag funderar på är om jag ska bygga dem själva. Byggde ju bord med inbyggda bänkar förra året och det blev riktigt bra. Perfekt litet semesterprojekt.

Någon som har förslag på en riktigt bra grill eller kompaktstereo?

4 kommentarer:

Lasse Jansson sa...

Vilket monster! Undrar vad den här kostar. http://bbqequipment.se/Startsida.htm

Malin sa...

Lasse borde ta över Sommartorpet! jag är lite avis, skule vilja ha en stuga ngnstans jag med. tänk vad grymt att bara åka dit och ladda om.

gädda i grop är faktiskt inte så svårt om jag inte minns fel, servera med färskpotatis och kall sås.....mmmmmmm mums!

Lasse Jansson sa...

Mitt trädgårdsarbete sträcker sig till. "Här kan man sitta och ta en öl", "Här kan man ligga och sippa på en drink" och "Här står grillen bra medan jag hämtar en ny öl/drink"

Jag är bra på att köpa saker som förskönar den slappa tillvaron!

Malin sa...

haha, helt rätt! varför hacka sten som man kan skriva potatis på när man kan slappa? ;D